خبرهای داغ:
رئیس هیئت داوران چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم؛

۲۰ داور به صورت تخصصی مسابقات نغمات دینی را داوری کردند 

شاه میوه گفت: در این دوره از مسابقات سراسری نغمات دینی قریب به ۲۰ داور در دو بخش خواهران و برادران مشغول به داوری و ارزیابی هستند و نیروهای متخصص بسیار خوبی در بخش داوران به بدنه داوری پیوسته اند.
کد خبر: ۹۴۷۶۳۶۹
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

قزوین_ غلامرضا شاه‌میوه با بیان اینکه مسابقات قرآن فرصت مناسبی برای علاقه مندان به رشته های قرآنی است، افزود: این فرصت همچنین میزان خوبی برای آنهاست تا خود را مورد سنجش قرار داده و خود را ارتقا دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به تعداد افرادی که در این دوره از مسابقات در بخش نغمات دینی در رشته‌های اذان، تواشیح و دعا خوانی را اجرا کردند نسبت به گذشته از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردار بود و پیشرفت قابل توجهی در این حوزه داشتند. 

این داور بین المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه‌ در این دوره از مسابقات سراسری نغمات دینی قریب به ۲۰ داور در دو بخش خواهران و برادران مشغول به داوری و ارزیابی مستابقین در رشته های مختلف هستند، تصریح کرد: امسال نیروهای متخصص بسیار خوبی در بخش داوران به بدنه داوری پیوسته اند که شایسته تقدیر است.

شاه میوه ادامه داد: یکی از ویژگی های این دوره از مسابقات چه در بخش داوران و چه شرکت کنندگان از افرادی استفاده شده که متخصص در این حوزه هستند و بیش از ۹۰ درصد این افراد جزو برگزیدگان و پیشکسوتان تواشیح و همخوانی قرانی اند. 

وی افزود: همچنین اعضای هیئت داوری تلفیقی از اساتید با تجربه و داوران متخصص هستند کهشاید در سالهای گذشته کمتر از این افراد متخصص استفاده می شود. 

رئیس هیئت داوران چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با تاکید بر اینکه نباید تعداد جشنواره ها و برگزاری این گونه از، مسابقات به ویژه نعمات دینی محدود به سازمان اوقاف باشد، گفت: برای اینکه تعداد شرکت کنندگان در این حوزه بیشتر باشد باید دستگاههای فرهنگی بیش از پیش در برگزاری این مسابقات مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم قرآنی است، اضافه کرد: امیدواریم که در سالها آینده توجه بیشتر به جوانان مذهبی و قرآنی که علاقمند به برنامه های دینی هستند مورد توجه مسوولان قرار گیرد و بحث تواشیح و هم خوانی که به نوعی هنر محسوب می شود همانند سایر هنرها از جایگاه و بودجه ویژه ای برخوردار باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار